Loading... Loading...
Cuti-Cuti Satu Malaysia
Tuesday 27 December 2011 | 22:49 | 0 comments

mende niey dah lame aku tulis kat sini !! tapi lupa nak post kat sini :)

Amaran !entry ini agak panjang , so kepada sape yg tak suke membace jngan lah dikau bace entry niey ! haha... :)




Assalamualaikum


hey :) namiey sudah kembali dengan pengalaman yang belambak di otak ku . setelah seminggu aku ponteng kelas tambahan , semate-2 nak pergi umah paklong aku . bnyk pengalaman yang aku dapat yg dah tersekat kat kepale aku niey .


first, kitowang gy kedah . dimana terletaknye umah paklong aku tuh. aku pegi umah die sebab anak die nak kawin . perkahwinan die biase jewp . kalau buat yg grand nak buat ape kan ? membazir ! tema diowang wane kuning ke kuning-kekuningan . *betul he huh ?*  aku pakai kemeja . nak tengok ke gmba pengantin die ? rasenye tak yah dok . rase mlas plak nak upload. jap aku upload . haha.. :)




see , dua orang niey lah pengantin die . ya Allah nak tunggu gmba niey upload jewp dah bape tahun . hmm :( BTW ak try upload yg lain plak okay . okay sekarang dah lari tajuk dah ! anak paklong yg lelaki tuh . sorang orang kedah sorang lagy kelantan. tau kan mestylah yg laki tuh kedah.

lepas dah majlis tuh dah habes , kitowang memalam pegy plak dataran kedah tak silap aku . aku tak tau nama tempat tuh ape nama die . aku just pegi jewp . haha.. :)


tgok ! kat sane mcm ICT tapi lain nak mampus ! haha :) kat sane kan , aku main mende yg lastik ade lampu tuh. orang panggil ape erk ? mende tuh ramai orang kat sane main , aku puns ape lagy redah gak lah ! hehe...

mlm tuh tidur umah ateh aku, bukan umah pak long aku . mende niey pown aku nak ckp padahal orang tak nak maik tau puns kan ? ape salahnye SS jap kan ? heheh... 
setelah tidur bapak lah lame nye bangun tidur bkk mate terus ade makanan depan mate . ape lagy ? bngun terus cuci muka and duduk depan makanan and telan semuanye ! haha.. :)

lepas dah makan , aku and semua orang yg ade dlm rumah tuh mandi . kitorang berangkat plak ke tanjung dawai . sampai kat sane belambak nak mampus ikan kering , ikan masin . mcm kg nelayan dah ak tgok . mmg kg nelayan ke ? huhuh :) kat sane mak aku shopping mcm kat shopping mall korang tau ? hmm :(
 tapi kat sane boley tahan best die sbb ade pantai . kat seberang tuh ade pantai merdeka ! 

lepas dah shopping tuh , kitorang mesty lah penat kan ? so berhenti jap kat kedai dekat-2 ngan kedai ikan masin and kering tuh . mee kuah kat sane A1 cam kambing kowt ! boley tahan sedap die . ceyh , ayat tuh ! padahal tak makn puns. haha :) aku mkn nasik ayam jewp . nasi ayam die boley lah nak kate sedap tak sedap cangat . nak kate tak sedap boley tahan . maknenye due-2 boley (:


nmpk tak gmba kat atas niey ? tak nampak ? meyh sini ! aku jolok bijik mate kao tuh* . lepas dah gy makn kitorang semua berlepas ke penang ! yeah :) kitorang gy sane naik feri auw (: feri tuh besar kowt ! muahaha.... jakun kan aku ? mcm tak pernah naik feri. hahah :) biase lah aku excited cangat nak gy penang niey , maklumlah for the first time nak gy ! tapi kat sane lebih kurang KL je.

nieylah tempat pertama yg kitorang pegi. kedai jeruk ! mak aku kalo boley nak bwk balik ngan kedai-2 skali . tapi jeruk kat penang niey sedap lah jugak  :) jeruk kat sane kan tak bnyk yg dari kilang , kebanyakannye diorang wat sendiri. jeruk die kan aku amik satu nak test kan , pastuh kali kedua amik nak test lagy sampai tiga kali aku test nak mkn jeruk die . haha :)

dah habis membeli jeruk kitorang berjalan-jalan sehingge sampai ke suatu tempat yg bernama pesta penang
kitorang berhenti tang tuh . mase kat dlm pesta tuh jenjalan terjumpa satu rumah niey nama die ape tah , tak ingat tak silap aku lah nama die rumah kebudayaan sumatera kowt . argh , tak keysah lah ape nama die .
model of the year kali niey mak aku and my lil brother . nak tangkap gmba puns kene sedekah RM1 . hmm :( tak keysah lah , kalo die ckp sejuta mampus tak de sorang pun nak tangkap gmba kat situh . kedekut gak orang tuh kan ? hehe.. :) 

lepas dah gy naik ke rumah orang sumatera tuh kitorang jenjalan kejap beli kasutlah , beli cincin . and then , ternmpk plak funfair kat situh jewp 100 hengget telah dikeluarkan untuk bermain . wow ! aku naik yg TOP GUN tuh , bapak best ! nak naik lagy kalo gy mane-2 funfair ade minatang tuh ! heheh :) untuk yg niey tak de gmba sbb mlas nak tangkap the gmba . hehe :)

pada keesokan harinye , kitorang bertolak ke rumah pak long kembali . lepas dah gy umah paklong kitorang gy museum padi ! wow , kat sane mcm-2 pasal padi sawah semualah ade . kat sane ade mcm panggung wayang bergerak tau ? sape yg dah pegy maybe die tau . :) 

dah abes tgok ? kitorang pon blah , turun kat bawah ade plak minatang yg hidup kat narnia tuh ! heheh ... :)
name die raja rimba a.k.a. singa . adek aku ade tangkap gmba ngan raja tuh . jap aku upload kay ? 

huh ! kan ? die skrang kat narnia sape nak amik nanty tak tau (?) hahaha :) kay lah ! mlas dah nak meaip niey , mate puns dah kuyu dah . kalo aku taip pepanjang bukan nye orang nak bace kan ? :)

K.Bye , see u later




Labels:



FollowHome
NAJMI'S TUTO BLOG ⋆